Hillandale Rococo "Sigge"

Hillandale Rococo hette min förra häst, men han kallades sigge. han var en irländsk sporthäst född 99, och var importerad från skottland. när han var på väg till sverige försvann hans pass o alla uppgifter... men iaf, han kom till en hästhandlare, som sålde hopphästar, o ja var ju mer hoppinriktad då. jag och mamma letade efter en storhäst, vi tänkte så att vi kunde ha den längre. så vi fick ett mail om en tjej som hade sigge i göteborg o han kostade 75000 kr... vi tyckte det var långt och dyrt, så vi skrev att vi inte var intresserade.

så såg vi filmen på honom och vi var fast! vi åkte och provred på onsdagen, och hämtade honom på fredagen... så kom vi till stallet med honom, och tänkte att han fick stå ett par dagara så att han fick vänja sig... FEL!!! han blev så pigg, o drog, o va så stark! sen en dag fick vi för oss att galoppera i snön på ett gärde... fy fan asså... jag va helt NYBÖRJARE!! fattade galopp, o så drog vi. eller han drog o ja satt på... han bockade, drog, sparkade bakut, ja, you name it... jag lyckades sitta kvar och få stopp på honom, o så gick vi tillbaka till stallet, så vann ju han.

nästa dag skulle vi rida ut, o han stannade efter 50 meter o skulle backa, o ja bara: jaha, vill du inte ut? då går vi hem... så gick vi hem o skrittade på ridbanan. i juni flyttade vi till botorp i hopp om att få hjälp. och det fick vi. allt gick super, tills en dag när ngt sa boom. han småställde sig, stack o lyssnade inte. men en dag skulle vi iaf rida på hoppbanan, o vi skulle fatta galopp... men ojojoj, vad han stack! sprang som en galning o bockade o sparkade bakut, men jag lyckades hålla mig på. men då gick jag fram till mamma och sa: jag vill ha en ponny. så vi lade ut en annons på honom och skickade honom på tillridning i kumla. det kom folk och skulle provrida, o om han nitade vid hindret, så flög dom. dom sparkade honom, slog honom och skrek på honom... vi blev jätteledsna och tänkte att han blir aldrig såld. så hittade vi alla hans uppgifter, resultat och allting! gissa om vi blev glada? så han gick från att vara värd 40.000 till 80.000. han var tydligen en riktig stjärna i skottland:)

men så en dag kom en tjej och provred honom, och dom klickade! hon ville ha honom, och nu bor han hos dom, mellan karlstad och arvika, och har det toppen. dom ska snart debutera 120 i hoppningen och siktar på globen. jag fick knut och vi har tävlat med brra resultat, och ja, här står vi idag. ni får lite bilder på sigge här:)



ni ser ju hur hemskt det ser ut...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback