samlad galopp = JOBBIGT!!!

lektion för madde idag, jobbade mest på bakdelsvändningarna och den samlade galoppen. i höger varv hade han hyfsat lätt för samlingen, men i vänster är det sååå jäkla jobbigt!! han går gärna på dubbla spår, skjuter in rumpan lite lix:P så ja skulle tänka öppna, samtidigt som jag skulle driva o sitta djupt, bromsa o sitta rakt:SS alla som säger att ridning är lätt har aldrig provat! killar kastar en boll till varann, medans vi jobbar stenhårt med ett djur på 400 kg typ, så dom ska fan inte säga nåt:e om någon fortfarande säger emot, kom o sitt upp på knut, o få till den samlade galoppen? sen ser vi va du säger:/

aja iaf, bakdelsvändningarna satt ganska bra, måste bara få honom lite rundare lix:) sen öppnor, dom satt ganska bra i både trav o galopp, skänkelvikningarna va väl ok? min skänkel kanske va lite död, o han va lite seg, men helt ok annars:9 traven va otroligt bra oxå, o ja kan stolt säga att jag inte ramlade framåt en enda gång:D madde tyckte att jag fått upp formen mer på honom, vilket kändes skönt att höra, har jobbat mkt på det:) är väldigt nöjd med pållens arbete idag, han va ordentligt svettig när vi va klara;) sprejade honom så han inte skulle bli uppäten av flugor o släppte ut honom igen. peter skulle komma på kvällen o ta in tait o knut så dom fick va ute lite längre;) här kommer min egna signatur oxå:) enkel, ja vet, men orkade inte fixa ngt annat;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback