wittvång - LA:2 debut

tävlade i wittvång idag. gick ganska bra. ingen placering vad jag vet (åkte hem tidigt då jag inte trodde att jag blev placerad, men nu kanske jag tror ja blev det:S) men jag är nöjd ändå! i LA:1 tyckte jag och många andra att domarn va extremt snål! 59% fick jag, bullshit asså! ritten va ju värt 65 eller mer! knut va riktigt duktig, ryggningen sög dock, men det andra va bra... menmen, bara ta nya tag:)

i la:2 va han oxå duktig, men nu blåste det mkt, o staketen ramlade osv, så han va ganska spänd... men iaf, han hade en härlig energi kände jag (och domarn), vilken kändes skönt. blev MÅNGA ryttarmissar, men ganska små. nöjd med knuten iaf. slutade med 58%. vet inte om jag blev placerad, för när jag åkte var jag 2a, o de va 2 placerade, o några efter mig klantade sig REJÄLT, men jag vet inte:I nöjd över dagen iaf:D kommer bilder när jag orkar ladda uppxD


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förlåt att jag ens kommenterar, men detta är ju nästan sjukt.. Hur kan du själv säga att din ritt är värd 65%? DU har en känsla, men du har ingen aning om hur det ser ut, sen har du föräldrar som kan tala om för dig, men jag tror att domaren är den som kan absolut mest och VET hur det ska se ut. Du kan ju inte säga bullshit för att du fick 59%, det var det din ritt var värd, bara att acceptera! Du kanske har en helt annan känsla och det är känslan man ska gå efter, men för det ska man inte säga att det är bullshit och att domaren var cpig och allt vad du skrev förra gången du tävlade också.

Sen att du skriver att dom efter dig klantade sig REJÄLT, alla vet ju vilka det var som red efter dig (bara kolla startlistan) och tänk om dom läser din blogg? Det kanske inte är så kul att höra det!? Kollade resultatet och ALLA som red efter dig kom före dig i resultatet, så du kanske inte ska säga att dem klantade sig rejält, de hade ju bättre procent?

När du tävlade sist skrev du att domaren var cpig, för att den skrev att Knut var ostadig och vinglig, det var han väl antagligen då? Domaren sitter ju inte direkt och hittar på, den har väldigt mycket erfarenhet & kunskap, så det var väl så han gick.

Dressyr är en bedömningssport, där får man acceptera vad domaren tycker och bedömmer ekipaget till, domaren har dessutom gått utbildning för att veta och lära sig ännu mera om hur det ska vara och se ut. Innan man ens får gå utbildning om att bli domare måste man ha tävlat höga klasser i dressyr, så jag tror att dom vet vad dom pratar om.

Jag vill inte verka dum eller elak, men jag är så trött på allt tjafs om att domare är så dåligt och blablabla, dom har så mycket mer kunskap än en ponnyryttare... Detta är rent konstaterande, man lyckas inte jämt och det är faktiskt bara att acceptera. Träna vidare och lycka till :)

2010-08-21 @ 19:35:48
Postat av: Anonym

håller med kommentaren ovan!

2010-08-21 @ 20:17:48
Postat av: Nathalie Busk

ok, tufft att va anonym btw... men jag, och tränare och en annan domare tyckte alla att ritten var värd mer... hört talas om videokamera?? kunde faktiskt kolla ritten efteråt-.-

2010-08-21 @ 21:06:37
URL: http://dressyrarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hur kan man säga att sin egen ritt var värd 65%? Ja, du kanske kollar på ritten, men fortfarande kan inte DU bedömma hur mycket den var värd, domaren har såååå mycket mer kunskap än dig själv..

Eftersom du red på ungefär samma procent i båda klasserna så var det ju tydligt där dagsformen var eftersom båda klasserna har samma svårighetsgrad.

Det är bara att acceptera, det kan inte alltid gå bra. Och vad jag förstår så har du inte tävlat så mycket och speciellt länge, och ni är ett ganska nyblivet ekipage, man måste hitta varandra först. Även fast du tycker ni har det redan så finns det alltid knappar kvar att hitta. Vänta ut varandra, ta det lugnt och gör er klara, sen kommer det att gå riktigt bra tror jag :)

2010-08-21 @ 21:35:10
Postat av: Nathalie Busk

host jag och många andra tyckte att ritten var värd ca 65%, BLA en annan !DOMARE! host sen får ni tycka vad ni vill, det bryr jag mig inte om. jag vet mkt väl att vi inte hittat varann till 100, men man kanske kan få ett bra resultat ändå? eller det kanske är omöjligt?-.-

2010-08-22 @ 10:36:46
URL: http://dressyrarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback