min o knuts utveckling

här kommer ett inlägg om min o knuts utveckling tsm:)

när jag först fick hem knut satt jag som en kratta, och kunde knappt göra en skänkelvikning (ett år sedan).

en lite liten bild, men man ser ändå skillnaden. (han är ngt låg och bakom lod, men det är för jag precis börjat plocka upp honom vid uppvärmning:)) på bild 1 sitter jag med "C" rygg (ryggen böjd som ett C), och är helt stum i handen, och då hänger han, samt att mina tår pekar ner, och hans bakben är oaktiva.

på bild 2 sitter jag rakt med ryggen, och är mjuk i handen, och han bär sig själv och arbetar med bakbenen.

våran första tävling var en LB:0a, där vi kom 2a på 63%, och 1 poäng ifrån vinst. jag var så himla supernöjd, men om jag gjort den ritten idag, skulle jag absolut inte varit nöjd.

sedan fortsatte placeringarna regna in. vinst i LC:2 på 68%, och 5% tillgodo. då var jag inte särskilt nöjd med ritten, men domaren gillade oss kanske? senare, på nästa tävling, tvåa i LB:1, och trea i LC:1, och även då var jag supernöjd, men skulle inte varit det idag. nästa tävling tror jag var våran LA debut. LA:1 och jag var såklart suuupernöjd då, med 67%, dock ingen placering. idag skulle jag inte varit nöjd. domaren var extremt snäll mot alla, så för en medelsträng/snäll domare hade vi fått runt 62%. nästa tävling var även LA:1 och LB:1, och 67% i båda, och tvåa i LA:1, och trea i LB:1.
'
efter LC:2an.


efter detta avtog placeringarna allt som vi klättrade i klasserna. vi debuterade LA:2 på 58%, och LA:4 på 59% (hade fått 60% om jag inte fått blackout), och placeringar fick vi inte förns till en månad sedan. då tävlade vi LB:1 på 65%, och en tredje plats, med en ritt jag var halvnöjd med.

våran LB:1 placering för 1 månad sedan.


ja, vi har alltså gått från LC:1-LA:4 på ca 6 månader, och idag kan jag bl.a: galoppombyte, enkla byten, öppna, sluta, förvänd sluta, samling, och har börjat utbilda mig själv om galoppiruetter, samt massa annat, och det är tack vare Knut som jag kan det, för han har lärt mig i stort sett allt, men sedan har jag ju bra tränare som hjälpt mig mkt:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback