alla djur

här kommer ett önskeinlägg om alla mina djur. börjar med dom minsta ink. fiskarnaxD
alla bidler utom den på alfons är tagna av mig, den på alfons av mamma.

yes, mitt akvarium är 8kantigt med blå lampor, och det är högre än det är långt, så det är verkligen snyggt. i akvariet får 180L vatten plats, och där har jag ca 30 små fiskar. slöjstjärtar (guldfisk med utpluppade ögon), platys (typ trekantiga fiskar), neontetror (små fiskar som nästan ser ut som neon i blått o rött). akvariet är mitt, och jag fick det i julklapp förra året.


Bella o Rosie. mina små hjärtan! det är mina små kaniner på snart 4 år, den 21 januari för att vara bestämt. två goa tjejer som dock är lite skygga för främlingar, men när dom inser att du inte är farlig hoppar dom omkring o klättrar på dig o Bella är speciellt go, då hon gärna kryper upp i knät o pussar dig i ansiktet:') rosie är väldigt rädd för att bli buren, och det har hon varit ända sedan jag fick henne, och då var de 10 veckor gamla. 
 
Rosie

Bella

Ninja. busenungen! en fd stallkattunge som skulle säljas, o våran förra katt försvann ju, så det passade med en ny buse. så fick vi hem lilla rädda ninja, som bara gömde sig under min byrå, men nu springer hon omkring som en galning o busar. hon är inte världens keligaste, då hon är uppvuxen i stallet, och inte många personer kelade med dom. men ibland får hon ändå för sig att kela, och då är hon riktigt go:) ninja blir 6 månader den 7e november.

öhm, ingen kommentar...

Alfons. mitt stora hjärta! så otroligt speciell, och ni fattar inte hur speciell, det gör man bara när man lär känna honom. om han är missnöjd med ngt, det kan vara ngt så litet som att jag inte klappat honom på en stund, så ser han sur ut och börjar skrika typ: aaaauuuuuuwwww! meeeooooouuuuw! asså, jättelånga mjauningar, och jättehöga! annars älskar han uppmärksamhet, och tycker han inte att han fått tillräckligt visar han det genom att....host....kissa inomhus... så visar han det-.-' menmen, så underbart go! skulle dock behöva tappa ngt kilo^^ han är 6 år gammal.

en väldigt speciell kille.

Filip. bamsekatten på 10 kg. extremt stor, men extremt feg. minsta lilla sak eller ljud får honom att hoppa till och springa iväg. annars är han gosig, men gillar inte att bli kliad på maen, deet är hakan som är bast;) filip är 8 år gammal.

najs

mozart. vovven i familjen. en gosig men oxå feg vovve. kommer det främlingar morrar o skäller han, men bara för att han är rädd. en hund som gillar fart och att busa, men får tyvärr inte göra det för mkt pga höftproblem. typiskt berner sennen:( mozart blir 7 år i mars.


KNUT! mitt största hjärta! en otroligt go, och inte minst smart ponnyplutt. han älskar fart och fläkt, och hoppnning är skitkul! när han har kul står svansen upp, som mamma arab;) han är ändå lugnt som en newforest, men ser inte ut som en newforest i kroppen. han är perfekt! kan busa till det, men gör aldrigt ngt dumt. han vet när man får busa, det beror på ryttaren. när min orutinerade kompis jonna rider honom sköter han sig bra utan att busa. när jag rider kan han busa till det med ngn liten bakut, för han vet att jag kan mer, och inte ramlar av om han gör det. utbildad FEI dressyr, men vi jobbar på smalingen, då han är byggd ngt i nerförsbacke har han lite svårare för den, men han älskar att jobba och gör alltid sitt bästa. knut är 14 år UNG, och blir 15 år ung i maj.

min fina kille!

sådär, de va alla:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback