busunge!

i förrigår red jag ut på kvällen. bara skrittade på vägen en bit. kan räkna upp alla reflexer vi hade på oss: reflextäcke, reflexbenskydd och reflexband, reflexband på tyglarna, reflexband på hjälmen, reflexbrösta och pannlampa... kan säga att vi såg ut som en vandrande julgran. folk fattar inte att hästen inte är en makin! flera stycken som gasade förbi, och det va kolsvart-.- pekade finger åt flera stycken...

igår red jag i gamla iaf, och han va sååå go:D så härlig trtav har jag nog aldrig känt på honom! lugnt takt, och nästan en svävande känsla! MEN, han gnisslade tänderna lite, och jag har aldrig upplevt det på honom förut, och jag vet inte vad man ska göra åt saken? har ngn ngt tips är jag mkt tacksam!! försökte bara driva på, men det hjälpte inte, och han gör det bara lite, men jag vill inte att det ska bli mer... tränade iaf öppnor, slutnor, och mkt samlad trav, vilket var förvånasvärt lätt idag! galoppen var därimot inte rolig i samlingen... sen när han hörde ngt ljud så skulle han busa. spelade ingen roll vilket ljud det var, knak i väggen, vinden, vad som helst, så slängde han med huvudet och gjorde ngra konstiga försök till bakuter tror jagxD lill plutten<3

efter ridningen tog jag av tyglarna och sadeln, så sprang vi o jagade varann. filmade, så de kommer en liten vlogg senare idag tror jag:)

ska snart dra iväg till stallet, tror det blir en uteritt då:)


busen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback