gah!

kan inte hålla mig ifrån bloggen, även om jag inte har ngt att skriva om direkt...

dagen före iförrigår red jag iaf i gamla och de gick såååå jäkla bra! asså, samlingen satt till typ 100%, behövde bara sätta mig lite djupare i sadeln så vipps, samling! jobbar fortfarande på piruetternra, och det går framåt! men han va såå underbar iaf.

iförrigår, vilodag. borstade honom o strechade ben o nacke.

igår. red barbacka i nya rh. halloweenkväll, så vi red typ bara 20-30 min. dom testade musik i nya rh, men det va ingen fara, men sen gick ngra i en trappa vilket knut tyckte va läskigt, så helt oförberett hoppade han framåt o ja hade långa tyglar. sen gjorde han ngt mer hopp elr ngt sånt o då ramla ja på rompen... han blir lite förvirrad först när  man ramlar av, sen tycker han det är kul att få springa fritt i ridhuset... men det gick bra iaf, o ja gick lite med honom, sen upp igen:) sen va han busig hela tiden, men det gick bra iaf:) red med hacket.

sen på kvällen varde ju då halloweenkväll. jag skulle gått som ledare för ungarna på spökrundan, men skulle jag blivit rädd kunde det ju bli sådär konstigt med andningen o pulsen o så, så ist fick ja va spöke xD
historien handlade om en tjej o hennes 4 bröder som dött i en by för 100 år sedan, och byn låg där våran ridskola ligger. tjejen hette wilma o hade långt svart hår. o sen när ungarna gick förbi mig trodde dom att ja va wilma XD men de va inte jag som skulle föreställa henne, men de trodde dom iaf^^ sen pizza, gott;)

idag va han sådär att rida. lite hård i munnen o pigg efter 2 slappa dagar, men det släppte efter ett tag:) han va dock väldigt mjuk o fin i sidorna, o jag behövde inte jobba för att få honom rund:) jobbade med samlingen som inte satt alls... lite ngn gång ibland men jg fick jobba ihjäl mig för det:P sen vid ett tillfälle skulle dom ta in ridskolehästarna, och dom sprang utanför så knut blev lite rädd där o skulle sticka, men jag lät honom inte, så han la av en bock så va han klar sen... min "arab"<3


framridning, så ha överseende med den låga o ngt djupa formen, håller på att plocka upp honom:)
men iaf: bäst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback