hemma

hemma igen nu, efter träningen asså:) gick riktigt bra:D i början när jag värmde upp kändes han inge bra... springig o ofokuserad... men sen när jag satte mig ner i sadeln blev det mkt bättre! han kändes mkt bättre på alla sätt:)

sen började vi med träningen, och han kändes sådär i vänster galopp, lite "nickig" med huvudet i 10metersvolterna. men efter ett tag flöt volterna på riktigt bra, och i slutet i galoppen kändes han nästan lika bra som i höger, så det kändes riktigt bra:D såhär red vi. 8-10metersvolter och lossade honom innåt, höger/vänster (beroende på varv), och på de raka sträckorna på långsidorna lite förvänd öppna, och in med bakdelen. en riktigt bra och lösgörande övning! (vet oxå att F ser ut som E)


sen har mitt nya ridtäcke kommit, och vi hämtade det idag. riktigt snyggt! bild får ni imorn efter tävlingen. sen ska jag iaf iväg till stallet igen, om typ en timme. knoppa, fläta svansen,och sen syp tvätta svansen o benen, och svampa kissfläckarna o så... härligt med skimmlar-.- haha, jodå dom är fina, de vill säga när dom är renaXD även om knut alltid är finast;)


min biffiga kille:')<3


Kommentarer
Postat av: sara

fin blogg. :)

2010-11-05 @ 18:13:35
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback