ridpasset idag

idag hade jag ju maddeträning, och det gick bra, faktiskt! jag hade haft u-sek möte på förmiddan, åkte till farmor o åt, pappa hämtade mig sen o skjutsade mig till stallet. hadee 2 timmar på mig innan träningen, så jag mockade, gjorde mat o så... sen skrittade jag ut i ca 20 min som framskrittning, kom till ridhuset och skrittade ngra minuter till, så han får "hitta" alla spöken;) det va vi o en häst till där just då... men sen kom madde iaf och vi började. ville att hon skulle kolla bakdelsvändningarna o ryggningarna o 10 meters-travvolterna (han ville gärna springa på där). så jobbade vi på, och under tiden kom 2 hästar till in i ridhuset... sen tränar vi lite, o i galoppen, vi va på en volt, så lägger sig en av hästarna ner (en 3-åring som inte visste bättre;)), med sadel o allt på, o knut typ: OMG, DEN DOG! så han typ hoppar åt sidan o måste ju springa för livet, men fattar efter ngn sekund att det inte hade hänt ngt... pucko mulleman^^

efter en stund mot slutet fick vi in en riktigt härlig känsla i traven! han klev på ordentligt, lite springit emellanåt, men annars riktigt härlig! hoppas den känslan håller sig tills lördag!

imorn ska vi ju träna för susanne. ska be att vi tar det lite lugnt, bara mjukar upp honom och gör honom uppmärksam. vill att vi verkligen ska få till mellantraven! har nästan inte kännt att vi fått till den på ngra tävlingar:P typ 5 av 14 starter... hmm... vi får väl se:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback