tävling

va ju på tävling idag. lastade ur o började rida fram. ville se till så att jag kunde rida fram ca 45 minuter, då jag vill jobba honom ca 15 minuter i bara skritt, lång och låg form, och överböja i nacke o sidor, samt göra honom uppmärksam. gjorde mkt sidvärtes rörelser, samt halvhalter.

började trava i lång o låg form, och susanne visade mig en grej igår, så han jobbar med nacken o ryggen på ett annat sätt, och det funkade jättebra! gjorde skänkelvikningar och mkt halter.

i galoppen va han omöjlig! ena sekunden jättefin, sen sprätter han iväg i 190, och slänger med huvudet, bara för han tycker det är kul att tävla... men han kan tycka det är kul, men behöver ju inte göra så för det... nuddade honom bara lite med spöt, och det gillade han inte... slog inte så det gjorde ont, men han får ju inte göra vad han vill, och komma undan med det;) så han slog en bakut, nuddade honom igen, och nu gav han sig ngt. vi tog en skrittpaus för att komma på andra tankar, och när jag tog tyglarna och kom fram i galopp var det som en helt annan häst! riktigt mjuk o fin, och väldigt uppmärksam.

in till collectingring, och när dom stänger dörren bakom oss typ gör den ett gnisslande/hackande ljud, o knut blir rädd o slår en bakut, min lilla "arab"^^ sen in på banan, lite spänd vid ett ställe där det va typ pressening (stavning) på väggen. 

får startsignal, och rider upp. han va riktigt fin under nästan hela programmet, bara i ökade skritten som han inte tog bettet, o därav blev det ingen längning... men fick ändå en 6a på den...domarn skrev: ingen skillnad, men ganska avspänt. sen i första mellangaloppen ville han inte sakta av, så det blev ett litet "ryck" eller vad man ska säga, med huvudet lite framåt. eller han typ nickade till, ngt sånt^^

vätade på resultat, och det kändes bra! domaren låg ganska lågt, men fick ändå 65,8%, och vinnaren hade 66,8% va cirka 1-2 poäng från en 2a placering, och 2-3 poäng ifrån en 1a placering... kom iaf 3a, vilket jag är nöjd med!

ärovarvet. haha, knut o ja sabbade hela ärovarvet! han blir så glad när folket applåderar, o de spelas musik, så han studsade på stället, o sedan när vi skulle galoppera trippade han lite, slog iväg en bakut, och dom andra hästarna började oxå dåxD haha, den ena sprang på tvären, o den andra typ tänkte nog: usch vilka hästar som inte kan ett ärovarv! den såg helt förskräckt ut...

LA:2, han gick ok, men inte så särskillt bra ändå. lite ofokuserad, men det va väl godkänt... 58%, ingen placering, men jag gillade domarens slutkommentar: Jobba mer med grundformen för högre poäng, trevlig ponny som har mkt att ge.
den kommentaren gillade jag:)

bilder kommer nog imorn, måste ladda kameran;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback