bra uppdate nattis.....

hej alla som fortfarande läser min blogg:) haha, har haft sämst uppdate, menmen, nu börjar vi igen?

för ett par dagar sedan när jag red, var han LÅST i vänster tygel. asså, inget funkade, o han va stark som fan:/ började nästan tjuta för det va så jobbigt! men fortsatte, och han blev ngt bättre mot slutet, men det kändes hemskt iaf... trodde nästan aldrig att det skulle släppa...

dagen efter körde vi igen... skitfin i traven när vi jobbade i lång och låg form, men i galoppen, fast... fortsatte jobba, och efter ett tag kändes han ngt bättre, men fortfarande inte bra... mjuk i sidorna, men hård i munnen:P

igår, fy vilken dag! asså, han va riktigt fin i traven, men ngt låst i vänster i galoppen. gjorde så att jag galopperade på volten, och gjorde typ förvänd sluta på volten. det släppte riktigt fin, vissa stunder. annars var han ngt hård i vänster galopp, men annars ganska fin faktiskt:)

på kvällen den dagen satt vi o kolla på film, ja o mamma o pappa, o plötsligt känns det som jag inte fick luft, fick panik, mitt hjärta slog i 590, pappa va snabb att ringa 112, o dom sa att vi skulle åka till akuten...  men när jag satt där när pappa pratade med dom, skakade jag så, det såg ut som jag krampade! så läskit asså:O trodde jag skulle dö elr ngt... men så kommer vi dit, o jag hade bra puls, bra syresättning, syresatte min kropp till 99%, och det sa läkaren att inte många gjorde. dom tog ett blodprov, och sen kom dom o sa att allt va bra? va fan hände då? jo, han sa att det va stressrelaterad ångest?? öhm, vad jag vet så är jag inte stressad? men han sa att lite räcker, det lagras, och exploderar sedan... sjukt läskig... men nu mår jag bra iaf:)

idag vare hopptävling för stora hästar i stallet. va med o hjälpte till, ganska kul faktiskt;) har inte vart på hoppning sedan i våras... många fina, o smått galna hästar^^ tog kort, men är inte så bra på min kamera, en Nikon D3000, men bara man ändrar inställningar, funkar den super:) korten blev lite mörka (ridhus), men några blev riktigt bra:)

ngra bilder från ett par dagar sedan:) (mobilkamera)

Nathalie busk knut

Nathalie busk knut


Nathalie busk knut

Nathalie busk knut

Nathalie busk knut

Nathalie busk knut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback