så jävla hemskt!

fy fan! när jag o mamma åkte hem från stallet såg vi att det va en bilkö lite längre fram, o tänkte vad som kunde ha hänt... mamma sa: det var ju här den där hästen blev påkörd förra året... jag sa: ja, men hoppas det inte r ngt sånt... så kommer vi närmarre och ser just det: en häst som står omringad av män och kvinnor i reflexoveraller på sidan av vägen... dom börjar gå med den, och den haltar på båda bakbenen såg det ut som, och det rann blod nerför benen... när vi kom ännu närmare såg vi att det t.o.m stog i en blodpöl... fyfan! stackars häst asså, hoppas till 1000 att den klarar sig! såg att det antagligen va en travare, då en totalt mosad trav-vagn stog vid sidan av vägen, och när jag säger mosad, menar jag totalmosad... man blir ju bara lite arg på ägaren som kunde ha förhindrat olyckan... en reflex kallas det! hästen hade inga reflexer, och inte vagnen eller kusken heller! idiotiskt! säger detta till alla er som läser min blogg: använd reflex! om ni är lika rädda om era hästar, som jag är med min, ser de ut som vandrande julgranar, vilket bara är bra.

träningen gick iaf bra idag, sen är jag lite chockad för att skriva mer, men det gick bra . slut.


se ut minst såhär..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback