sdfghj

hej! har inte bloggat på ett tag (igen)... men nu ska jag försöka ändra på dt:)

idag blev det nya ridhuset, ett dressyrpass:) han va riktigt pigg, vilade igår så, ofc;) började skritta fram länge, och sedan ta tyglarna o jobba honom i skritt, skolorna o så... han ville gärna va lång i skritten, o inte korta upp sig till normal, så där fick vi jobba lite, och i traven kändes han ngt springig, men relativt fin! galoppen kändes förvånansvärt bra! han har ju vart lite tung, men idag släppte det efter bara ngra övninar, härligt! men han va ju som sagt lite springig, min underbart pigga ponny, väldigt pigg, och vill mkt, lite för mkt nästan;) han tycker att han kan själv, så alltså: snett igenom = mellantrav/galopp, osv... även om jag inte säger öka, så vet han att man brukar göra dt i snett igenom... så klok, lite för klok xD tränade på galoppuppridningarna, som var bättre, men inte riktigt bra ändå, men det går framåt!:) ryggningarna satt sisådär, lite ovillig, men det går framåt det med! bakdelsvändningarna satt ganska bra faktiskt, skönt:)

som avskrittning gick jag bredvid honom på vägen, så kommer en jävla mc dundrandes på vägen bakom oss... o han ser oss, ja kollar på honom o han kollar på oss, o va fan gör han, om inte gasar på som en jävla idiot, o knut blev ju livrädd, o flög framåt, vände sig 180 grader och är fortfarande livrädd, o ska ju fly, så han börjar studsa, o killen bara kollar på oss o fortsätter åka:P jävla idiot... att folk inte fattar att det lätt kan gå illa om man håller på sådär... iq 13...

 hade tänkt ta me kameran för lite "nakenfotografering", men duktigt av mig: glömde kameran...-.- typsikst mig, när vi hade snö o sol oxå:P får väl bli imorn, hoppas de kommer lite snö, så det blir lite bra kort;)


nathalie busk knut
lite dålig kvalitee på bilderna, men har förstorat dom så mkt, o orkade inte redigeraxD
men det är stor skillnad iaf, denna otroliga ponny har lärt mig sååå mkt, från att jag inte ens kunde förvänd galopp, öppna, sluta eller något liknande, till att kunna allt detta + mer! på bilden till vänster sitter jag som en kratta, satt fastlåst i handen så han hängde (mitt fel), och baken är 64748m efter...på bilden till höger är min handställning ngt ojämn, men sittsen är mkt bättre, han jobbar under sig i   s a m l a d   förvänd, bär sig själv, och ja, helheten är mkt bättre! finns inte ord för hur mkt jag älskar min ponny! från lc till regional la:4 på mindre än ett år, inte konstigt med denna fantastiska ponny faktiskt! vi har långt kvar till vårt mål, men vi är på G!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback