barbacka

red barbacka idag. gick riktigt bra, o han höll en bra o jämn form. började med att trava, o rida lätt..... riktigt jobbigt att rida lätt barbacka, men ja klarade mig hyfsat bra ändå;) lite öppnor, slutor, skänkelvikningar o så. kändes jättebra! han lyssnade bra, o jobbade på med bakkärran;)

galopperade honom i en låg och lång form, så han blev uppvärmd ordentligt. sen började jag samla upp honom o jobba lite längre intervaller, samlad galopp, arbetsgalopp, osv. gick riktigt bra, o ja kände lix hur han kom med nacken, o baken lix klickade till, o så hade vi en F I N samlad galopp. vi kunde hålla den relativt bra, men jag körde inte så långa sträckor så att han inte skulle orka, då han lätt tycker att ngt blir tråkit om han inte orkar. men jag pressade honom nog till ungefär MAX. men han jobbade fint, o de kändes som han verkligen ville jobba. öronen spetsade, o en härlig bjudning! kände lix som: min knutte är äntligen tillbaka! han har ju varit lite seg, men nu känns han 100% tillbaka:D jaja, nu ska ja iaf gå tbx till min film;)




Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

det är så mysigt att rida barbacka :D

2010-09-18 @ 09:04:57
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Nathalie Busk

ja elllerhur?:D man får lix en annan sorts kontakt med hästen:)

2010-09-18 @ 10:48:27
URL: http://dressyrarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback