långt inlägg

sorry för dålig uppdatering!! har inte haft lust att blogga:P men här kommer uppdate för 3 dagar:)

i förrigår när vi red asså..... jävlar va dåligt de gick! han tacktade, var rädd för allt, o var spänd redan när jag tog in honom:P o de spändes i ridningen. HAHAHA! fatta ni den? ja bytte ut "kändes i ridningen" mot "spändes i ridningen"! HAHA! sorry, min sjuka humor kommer in iblandxD iaf, vi skrittade fram på vägen, o en sten som aldrig varit farlig förut, var nu hästätande! usch, o allt tack vare tait... hon är helt psycho! hon går fram o tillbaka i hagen, o direkt knut kommer nära så typ attackerar hon:S så han var ju skitsppänd av bara det:P så jag bestämde att han inte ska gå med henne mer, för han hade ett bett på nacken och ett på rumpan. o hon har aldrig varit så förut, men det har börjat nu o bli värre o värre:P hon har/hade ju en senskada, så hon är inte riden sen i april typ:P

igår red ja i gamla ridhuset. ett dressyrpass, som gick mycket bättre! han va lite spänd i början, men när vi börkade trava så släppte det! han blev mjuk o avslappnad:D tränade välddigt mycket i låg o lång form, o överböjde honom i nacken o i sidorna. tränade lite på galoppuppridningen oxå, och jag tror jag börjar förstå hur man ska göra på just honom... gick ganska bra iaf:) har kollat vilka som är anmälda till den 3e... g r y m m a ponnysar asså! typ (nu skriver ja bara ngt): Sir Lancelot e: power boy. så kommer vi där bara:P Knut e: Bonny's Bumble Bee:S haha, vet att namnet inte har ngn betydelse, men ändåXD men vi e best endå;) vi ska iaf försöka slå dom;) menmen, vi får la se... sen efteråt iaf, red jag tait lite barbacka, bara skrittade i gamla, o haha, hon va skitstolt! ja va ju den första att sitta upp på henne sen i aprilxD huvet o svansen rakt upp, o jävla massa power i gången;)

idag red jag i nya ridhuset. det blev en liten grind på ca 60 cm kanske, o en galoppbom o tre cavaletti:) knut tyckte de va skitkul! vi race:ade runt som galningar o lekte omhoppning, o gjorde skitsnäva svängar i 190, typ hoppa hindret o sen direkt runt hindret när vi landar, o hoppar den igen;) se mina paintskills längre ner;)
han va skitdutti iaf:D lite stark, men det är väl klart, vi har ju inte hoppat sen den 28e augusti i segersjö:O lite galoppuppridningar blev det där oxå, och dom gick riktigt bra, likaså bakdelsvändningarna!:D så stolt över min knutte! är så jävla taggad till rosendahl! framåtbjudningen är på topp, och resten börjar sitta oxå:D fan, nu jävlar!


såhär red vi typ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback