varför just Knut?

fått lite frågor om varför jag valde att köpa just knut. Här kommer svaret:)

vi sålde ju den stora hästen vi hade, då jag inte klarade av honom då. så skulle vi köpa en ponny ist. så åkte jag till karlstad och provred ett sto född 96, ljusbrun fux, bred bläs o strumpor.... så jävla fin! tävlad upp till LA:P1 med vinst. jag tyckte direkt när jag såg henne: DETTA ÄR INTE MIN HÄST! hon såg så livlig ut i stallgången där hon stog. som att hon skulle sticka om man satt upp. men vi drog iväg till ridhuset iaf, och ägaren visade henne. jättefin, o så va de min tur. fick henne knappt iform utan hjälp... efter ett tag gick det, men det var svårt! sen va man tvungen att hålla i henne ganska hårt, annars gick hon inte stadigt... så åkte vi hem sen, och jag sa: nej, hon är inte den rätta. + att dom ville ha 75000, och det var hon inte värd... hon hade inte en gnutta steg, och ingen stam...

sen såg jag en bild på en jättefin vit ponny, i askersund, (ca 5 mil härifrån), född 96, med hyfsade gångarter. så jag åkte o provred, han kändes inte som min ponny från början heller... han kändes för pigg, och "sprättig?", vet inte riktigt, men det kändes inte rätt... men så iaf, vi började trava, galoppera, och känslan blev bara bättre och bättre, och till slut kändes det riktigt bra, även om det kanske inte såg så bra ut.... så vi bestämde att vi skulle prova honom igen. den här gången gick det oxå riktigt bra, med tanke på att det var andra gången jag satt på ponnyn... han hade även stam, och ganska hyfsade gångarter. så jag red ut på en liten väg oxå, skrittade, travade, och galopperade. nu kändes det som: Detta ä r min ponny! så vi bestämde att vi skulle köpa honom, och ca 1 vecka senare var han min:D


min pluttis:')


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostade knut :P?

2010-09-26 @ 19:33:17
Postat av: Nathalie Busk

pengar... jag tänker inte gå in på hans värde just då, då jag inte tycker det är viktigt:)

2010-09-26 @ 20:04:52
URL: http://dressyrarn.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ursäkta jag stör, du behöver inte alls kolla utan bara kan ta bort detta. Men om du vill får du gärna hjälpa mig inför lagtävlingen på söndag; http://minchrissan.blogg.se/2010/september/utrustningsproblem.html

kram.

2010-09-28 @ 18:21:15
URL: http://minchrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback